Over mij

Voorstellen

Mijn naam is Mirjam Wichards. Sinds 2001 heb ik als groepsleerkracht in het basisonderwijs gewerkt, in verschillende leerjaren en op diverse scholen. Als leerkracht voelde ik me altijd erg betrokken bij kinderen die meer moeite hebben met leren. Naast mijn Pabo diploma heb ik in 2012 ook de Masteropleiding Special Educational Needs succesvol afgerond, waardoor ik me specialiseerde in het begeleiden van kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen.

De opgedane kennis en vaardigheden kon ik goed inzetten tijdens het lesgeven in de groep, maar gaf mij ook de mogelijkheid om RT te geven aan individuele of groepjes leerlingen.  Na 15 jaar werken als groepsleerkracht en Remedial teacher binnen scholen ben ik in 2021 begonnen met RT Praktijk KwaRTet, een zelfstandige Remedial teaching praktijk in Ede. In mijn goed ingerichte praktijkruimte bied ik 1 op 1 begeleiding aan kinderen in de basisschoolleeftijd (4-12 jaar) met leer- en ontwikkelingsproblemen. Indien gewenst kan de begeleiding na overleg plaatsvinden op de school van uw kind.

Ik ben lid van de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial teachers. Zo blijf ik op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en onderhoud ik contact met collega Remedial teachers.

Mijn visie

Als Remedial teacher ben ik ervan overtuigd dat alle kinderen kunnen groeien in hun leerproces, mits ze voldoende en gerichte oefening krijgen. Daarbij vind ik het heel belangrijk dat kinderen een eigen inbreng hebben en zelf keuzes maken. Dit geeft kinderen controle over hun eigen leerproces en maakt hen medeverantwoordelijk. Tijdens de begeleiding bij KwaRTet leggen kinderen een portfolio aan. Deze map bevat werk van het kind zelf en geeft een mooi beeld van hun leerproces. Regelmatig contact met zowel ouders als school vind ik erg belangrijk, zodat de doorgaande lijn in de ontwikkeling van een kind wordt gewaarborgd.

Vrijblijvend kennismaken?

Neem contact op

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw kind of wil je advies? Vraag dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan. Tijdens dit gesprek bespreken we de situatie en geef ik aan of en op welke manier ik jouw kind zou kunnen helpen.